Skip to main content
Till vilka länder levererar ni?

Vi levererar endast inom Sverige.

Varifrån skickar ni ut era produkter?

Vi har lager i Sverige och alla våra produkter skickas från Sverige. Vi skickar inga produkter från utlandet.

Vilka leveranssätt erbjuder ni?

Du kan välja att få ditt paket levererat till brevlåda/utanför dörren eller till närmaste postombud.

Frakt 29:- Paket levereras i brevlådan eller vid dörr 

Frakt 69:- Paket levereras till närmaste postombud

Fri frakt vid köp över 499:- (Gäller endast paket som levereras till brevlåda/utanför dörren)

Hur lång är leveranstiden?

Vi har lager i Sverige för snabba utskick och samarbetar med PostNord för leverans av paket. Postnord har som normalt leveranstid mellan 1-3 arbetsdagar. Om du inte erhållit din order inom 5 arbetsdagar ber vi dig att ta kontakt med oss!

Vad kostar frakten?

Frakt 39:-

Frakt till ombud 79:- 

Fri frakt över 499:- (Gäller endast paket som levereras till brevlåda/utanför dörren)

När skickas min beställning?

Alla beställningar skickas nästkommande vardag från vårt lager i Sverige.

Vad händer om jag inte hämtar ut försändelsen i tid?

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader, normalt 99:-. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso. Om du har ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du först hämta ut paketet på ditt ombud och sedan skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Det är betydligt billigare att returnera paketet än att inte hämta ut det.

Hur fungerar ”Leverans vid dörr”

(Tilläggstjänsten ”Leverans vid dörr” utförs inte när mottagaren bor på en lantbrevbärarlinje, detta eftersom att avståndet mellan postlåda och fastighet ofta kan vara betydligt längre på landsbygden än i stadsområden. Brevbäraren i dessa områden gör därför en egen bedömning om försändelsen kommer att rymmas i mottagarens postlåda eller ej. Om bedömningen då blir att försändelsen inte kommer rymmas så skickas försändelsen direkt till mottagarens postombud för utlämning.

På en stadsbrevbärningslinje kan brevbäraren göra en egen bedömning utifrån situationen som uppstår vid utdelningsförsöket. Om en försändelse till exempel ska delas ut vid mottagarens dörr i ett trapphus och det befinner sig mycket folk i trapphuset vid tillfället så kan brevbäraren själv bedöma att situationen inte är tillräckligt säker för att leverera försändelsen utanför mottagarens dörr då stöldrisken är för hög och försändelsen skickas direkt till mottagarens postombud för utlämning.)

Kan man spåra beställningen?

Då vi oftast skickar paket med spårning rekommenderar vi att ni laddar ner Postnord appen och registrerar er E-post samt telefonnummer för att få upp spårningen automatiskt. Appen finns tillgänglig för iOS och Android.

Hur reklamerar jag en produkt?

Du reklamerar genom att mejla oss följande:

  1. Ditt ordernummer samt den mejladress du använde vid köpet
  2. Bilder på produkt/er
  3. Utförlig beskrivning av felet

E-post: info@smartadeals.se

Varan ska skickas tillbaka i sin originalförpackning och med medföljande tillbehör samt vara oss tillhanda inom 14 dagar från och med att du mottagit ett bekräftelsemail på att vi har godkänt din retur/reklamation.

Returadress: JSM Group AB, Stationsmästargatan 6, 175 34 Järfälla

Erbjuder ni fria returer?

Vid reklamation: Vi erbjuder fria returer endast om det skulle vara något fel på produkten eller att vi råkat skicka fel produkt. 

Vid ångerrätt: Har ni köpt en produkt som ni inte är nöjda med men som det inte är något fel på, erbjuds det ingen fri retur utan frakten betalas av dig.

Betalning

Vi samarbetar idag med Payson Checkout för att erbjuda dig ett enkelt och tryggt sätt att betala. Du kan antingen välja att betala med kort, faktura, internetbank, delbetalning eller swish.

Skulle det uppstå problem med eventuella betalningar ber vi dig att ta kontakt med Payson