• Hem
  • Köpvillkor

Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor

Allmänt

För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.

Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.

Beställning

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post info@smartadeals.se.

Betalning och Leverans

När du lagt varor i varukorgen och går till kassan, framgår vilket betalningssätt som gäller, om priserna är inklusive eller exklusive moms samt vilken momssats som i givet fall gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige.

Vi har lager i Sverige för snabba utskick och samarbetar med PostNord för leverans av paket. Postnord har som normalt leveranstid mellan 1-3 arbetsdagar. Om du inte erhållit din order inom 5 arbetsdagar ber vi dig att ta kontakt med oss!

Du kan välja att få ditt paket levererad till brevlåda/utanför dörren eller till närmaste postombud.

Frakt 29:- Paket levereras i brevlådan eller vid dörr 

Frakt 59:- Paket levereras till närmaste postombud

Fri frakt vid köp över 499:- (Gäller paket som levereras i brevlåda eller vid dörren)

(Tilläggstjänsten ”Leverans vid dörr” utförs inte när mottagaren bor på en lantbrevbärarlinje, detta eftersom att avståndet mellan postlåda och fastighet ofta kan vara betydligt längre på landsbygden än i stadsområden. Brevbäraren i dessa områden gör därför en egen bedömning om försändelsen kommer att rymmas i mottagarens postlåda eller ej. Om bedömningen då blir att försändelsen inte kommer rymmas så skickas försändelsen direkt till mottagarens postombud för utlämning.

På en stadsbrevbärningslinje kan brevbäraren göra en egen bedömning utifrån situationen som uppstår vid utdelningsförsöket. Om en försändelse till exempel ska delas ut vid mottagarens dörr i ett trapphus och det befinner sig mycket folk i trapphuset vid tillfället så kan brevbäraren själv bedöma att situationen inte är tillräckligt säker för att leverera försändelsen utanför mottagarens dörr då stöldrisken är för hög och försändelsen skickas direkt till mottagarens postombud för utlämning.)

Då vi oftast skickar paket med spårning rekommenderar vi att ni laddar ner Postnord appen och registrerar er E-post samt telefon nummer för att få upp spårningen automatiskt. Appen finns tillgänglig för iOS och Android.

Om något är fel med din beställning, kontakta oss på info@smartadeals.se så hjälper vi dig så snabbt som möjligt.

Payson Checkout

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Payson konto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Ej uthämtad försändelse

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader, normalt 129:-. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso. Om du har ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du först hämta ut paketet på ditt ombud och sedan skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Det är betydligt billigare att returnera paketet än att inte hämta ut det.

Ändring av beställning

Du kan göra ändringar i din beställning fram till dess att beställningen har effektuerats eller kontakta oss på info@smartadeals.se så hjälper vi dig.

Ångerrätt

På grund av hygieniska skäl godtar vi inte returer av produkter som klassas som hygienartiklar och vid bruten plombering har vi som återförsäljare rätt att häva förfrågan om ångerrätt då produkten inte kan säljas vidare. Därför rekommenderar vi att ni läser produkttexten noggrant innan köp.

Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Observera att det enligt lag är det du som ska betala för retur fraktkostnaderna och produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Med säljbart skick menas att du kan öppna förpackningen och titta på produkten, men du kan INTE använda produkten.

Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du följa instruktionerna under fliken ”Kontakta Oss”. Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan. Observera att du måste ange ditt ordernummer samt den mejladress du använde när du anmäler ditt ärende.

Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman att återbetalas till dig inom 14 dagar räknat från dagen då vi mottog meddelandet om ångerrätt. Glöm inte att meddela oss om du vill att vi ska föra över pengarna till dig eller om du istället vill ha en rabattkod som du kan nyttja i butiken.

Konsumentverkets blankett för utövande av ångerrätt.

Reklamationer och återköp i vissa fall

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Reklamationstiden är som mest 3 år beroende på varans beskaffenhet samt eventuell garantiutfästelse.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.

Du ska i så fall reklamera via vår hemsida genom att följa instruktionerna under fliken ”Kontakta Oss”. Observera att du måste ange ditt ordernummer samt den mejladress du använde när du anmäler ditt ärende.

Varan ska skickas tillbaka i sin originalförpackning och med medföljande tillbehör samt vara oss tillhanda inom 14 dagar från och med att du mottagit ett bekräftelsemail på att vi har godkänt din retur/reklamation.

Returadress: JSM Group AB, 177 33 Järfälla

Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.

Förlängd öppet köp

För varor köpta fr.o.m. 23/11 gäller öppet köp fram t.o.m. 5/1. (Varor köpta fr.o.m. 1/1, har 14 dagar öppet köp som vanligt.)

Tryckfel m.m.

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor som förekommer i vårt sortiment.

Force Majeure
Smartadeals är inte skyldig att fullgöra köpet om det föreligger ett hinder som Smartadeals inte kan övervinna eller fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till kundens intresse av att Smartadeals fullgör köpet. Kunden har inte heller rätt till ersättning för den skada som kunden lider genom Smartadeals dröjsmål eller fel om dröjsmålet eller felet beror på ett hinder utanför Smartadeals kontroll som Smartadeals inte skäligen kunde förväntas ha räknat med vid köpet och vars följer Smartadeals inte heller skäligen kunde ha undvikit eller övervunnit.

Tvist

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Copyright 2018-2021 JSM Group AB

Varukorg
Det finns inga produkter i varukorgen!
Fortsätt handla
0